Krok 6. Wprowadzanie zmian
Wprowadzanie zmian to czas radości. To czas na wprowadzenie zmian, które w całym długim procesie; począwszy od diagnozy, analizy poprzez wspólne projektowanie doświadczenia, prototypowanie oraz refleksję, się ujawniły. To czas by w końcu zrobić to, o czy cała szkolna społeczność marzyła, nad czy przez ostatni czas wspólnie pracowaliście.
Jeśli trzymać się przykładu z niskim czytelnictwem wśród uczniów i biblioteką, to teraz jest czas na zmianę korytarza szkolnego w przestrzeń sprzyjającą do sięgnięcia po książkę, bo książki są blisko, na wyciągnięcie ręki a i miękka pufa zachęca do odpoczynku.
To czas na zrealizowanie wizji, która przeszła przez proces prototypowania, więc teraz wiemy, że np.: meble z palet sprawdza się na korytarzu gdzie przerwy spędzają uczniowie z klas 7 i 8 a niekoniecznie tam gdzie sa uczniowie z klas 1,2 i 3.
Na korytarzu dla młodszych uczniów pojawia się miękkie pufy i dywan a u starszych zupełnie inne rozwiązania. To wy wiecie co się u was sprawdziło, sprawdziliście to w procesie prototypowania i otrzymaliście odpowiedzi od wszystkich zainteresowanych osób: uczniów, nauczycieli, rodziców a może zapytaliście kogoś jeszcze?
Teraz wspólnie urządzajcie swoje miejsca, by było wam tam dobrze i miło. Sprawdzajcie tez od czasu do czasu (co najmniej raz w roku) czy zmieniona przestrzeń odpowiada na wasze potrzeby? A może już czas by znowu się nad nią zastanowić? I zadać ważne dla was pytania?
Cieszcie się wprowadzoną zmianą w przestrzeni szkolnej i celebrujcie sukces. Świętujcie! Czy macie w szkole miejsce na wspólne świętowanie sukcesów?
Jeśli trzymać się przykładu z niskim czytelnictwem wśród uczniów i biblioteką, to teraz jest czas na zmianę korytarza szkolnego w przestrzeń sprzyjającą do sięgnięcia po książkę, bo książki są blisko, na wyciągnięcie ręki a i miękka pufa zachęca do odpoczynku.
To czas na zrealizowanie wizji, która przeszła przez proces prototypowania, więc teraz wiemy, że np.: meble z palet sprawdza się na korytarzu gdzie przerwy spędzają uczniowie z klas 7 i 8 a niekoniecznie tam gdzie sa uczniowie z klas 1,2 i 3.
Na korytarzu dla młodszych uczniów pojawia się miękkie pufy i dywan a u starszych zupełnie inne rozwiązania. To wy wiecie co się u was sprawdziło, sprawdziliście to w procesie prototypowania i otrzymaliście odpowiedzi od wszystkich zainteresowanych osób: uczniów, nauczycieli, rodziców a może zapytaliście kogoś jeszcze?
Teraz wspólnie urządzajcie swoje miejsca, by było wam tam dobrze i miło. Sprawdzajcie tez od czasu do czasu (co najmniej raz w roku) czy zmieniona przestrzeń odpowiada na wasze potrzeby? A może już czas by znowu się nad nią zastanowić? I zadać ważne dla was pytania?
Cieszcie się wprowadzoną zmianą w przestrzeni szkolnej i celebrujcie sukces. Świętujcie! Czy macie w szkole miejsce na wspólne świętowanie sukcesów?