Krok 4. Prototypowanie
Gdy już wiesz /diagnoza/, co chcesz zmienić w Twojej szkole oraz /analiza/ jak i z kim to zrobisz, to przystąp do części nazwanej prototypowanie.
W prototypowaniu chodzi o to, żebyś sprawdził/sprawdziła, czy twój pomysł sprawdzi się i co o nim myślą inni - użytkownicy - zanim przystąpisz do inwestycji związanych ze zmianą.
Prototypowanie to akcja - doświadczenie, które ma na celu sprawdzenie w praktyce, jak będziemy się czuli, gdy przeprowadzimy zmianę.
Czy podczas planowania czegoś nie pominąłeś, czy jest tak jak zakładałeś podczas planowania?
PRZYKŁAD
- Obszarem do rozwoju jest małe zainteresowanie książką wśród uczniów.
- Podczas analizy ustalono, że biblioteka jest szara, bura i ponura dlatego uczniowie rzadko tam przebywają
- Podczas planowania działań postanowiono urządzić bibliotekę - czytelnię na dużym korytarzu szkolnym aby podczas przerw uczniowie mieli swobodny dostęp do literatury
- Ponieważ książki w bibliotece szkolnej są "stare" - brak nowości - poproszono rodziców i uczniów o wypożyczenie na ten czas ciekawych pozycji z bibliotek rodzinnych,
- Na szkolnym korytarzu umieszczono pufy, materace, książki umieszczono na niskich stoliczkach, regałach, aby uczniowie mieli do nich swobodny dostęp, zadbano o atmosferę miejsca, - plakaty, kwiaty, namioty, tunele, itp.... meble z palet, fotele, hamaki,
PAMIETAJ! Prototypowanie to jeszcze nie efekt końcowy. Prototypujesz po to, by sprawdzić swoje założenia, które można jeszcze na tym etapie zmienić, ulepszyć, z czegoś zrezygnować itd.
W prototypowaniu chodzi o to, żebyś sprawdził/sprawdziła, czy twój pomysł sprawdzi się i co o nim myślą inni - użytkownicy - zanim przystąpisz do inwestycji związanych ze zmianą.
Prototypowanie to akcja - doświadczenie, które ma na celu sprawdzenie w praktyce, jak będziemy się czuli, gdy przeprowadzimy zmianę.
Czy podczas planowania czegoś nie pominąłeś, czy jest tak jak zakładałeś podczas planowania?
PRZYKŁAD
- Obszarem do rozwoju jest małe zainteresowanie książką wśród uczniów.
- Podczas analizy ustalono, że biblioteka jest szara, bura i ponura dlatego uczniowie rzadko tam przebywają
- Podczas planowania działań postanowiono urządzić bibliotekę - czytelnię na dużym korytarzu szkolnym aby podczas przerw uczniowie mieli swobodny dostęp do literatury
- Ponieważ książki w bibliotece szkolnej są "stare" - brak nowości - poproszono rodziców i uczniów o wypożyczenie na ten czas ciekawych pozycji z bibliotek rodzinnych,
- Na szkolnym korytarzu umieszczono pufy, materace, książki umieszczono na niskich stoliczkach, regałach, aby uczniowie mieli do nich swobodny dostęp, zadbano o atmosferę miejsca, - plakaty, kwiaty, namioty, tunele, itp.... meble z palet, fotele, hamaki,
PAMIETAJ! Prototypowanie to jeszcze nie efekt końcowy. Prototypujesz po to, by sprawdzić swoje założenia, które można jeszcze na tym etapie zmienić, ulepszyć, z czegoś zrezygnować itd.