Smoki Przestrzeni to model działań służący wprawadzaniu zmian w przestrzeni szkolnej.

Wskazówki dla liderów szkół


Podjęliśmy decyzję: zmieniamy przestrzeń szkolną, rozumianą jako korytarze, biblioteka, świetlica... 

Ale jak wprowadzić zaplanowane działania w życie? Myślimy o przyszłości - czasie, w którym dopiero powinno się wiele wydarzyć. Chcemy być kreatorami i inspiratorami rozwoju w zakresie posiadanych przez nas zasobów.
 
Ponieważ  istotną rolę odgrywa tutaj ważność zadań, które planujemy, proponujemy wprowadzenie projektu do Planu rozwoju szkoły.  

Dzięki temu przedstawione przez nas kroki wprowadzania zmian umożliwią nam racjonalne "zarządzanie czasem teraźniejszym" oraz równomierne rozłożenia wszystkich zadań przewidzianych na dany rok szkolny na osi czasu (unikamy nadmiernego nagromadzenia zadań w pewnym okresie). Ułatwi to także racjonalne zarządzanie zasobami ludzkimi, finansowymi, materialnymi.
Wprowadzenie do Planu rozwoju szkoły zadań związanych ze zmianą przestrzeni szkolnej pozwoli nam całościowo spojrzeć na szkołę. Dostrzeżemy nie tylko wewnętrzne problemy, których mogliśmy wcześniej nie zauważać, ale zauważymy związki między szkołą a jej otoczeniem, w którym rodzą się wyzwania.
Wierzymy, że pomyślna realizacja wprowadzenia jednej zmiany wyzwoli u uczniów, nauczycieli i rodziców poczucie sukcesu oraz stanie się katalizatorem do kolejnych badań nad potrzebami przestrzeni szkolnej oraz wpłynie na pozytywny obraz szkoły w społeczności lokalnej.