Smoki Przestrzeni to model działań służący wprawadzaniu zmian w przestrzeni szkolnej.

Krok 1. Diagnoza



W kroku pierwszym przeprowadź diagnozę, do której zaprosisz rodziców, nauczycieli, uczniów oraz pracowników szkoły. Narysuj schemat swojej szkoły np.:

rysunek budynku szkoły


 i zastanów się, jakie obszary do zmian i jakie potrzeby grupy badawczej chcesz uwzględnić w swojej diagnozie
rysunek: postać człowieka myslącego o obszarach do rozwoju

Bank pomysłów: bezpieczeństwo, estetyka przestrzeni, strefa ciszy i odpoczynku, biblioteka, miejsce do zabawy lub trudności, z którymi spotykasz się w szkole: hałas, konflikty, nuda, nadużywanie telefonów komórkowych w czasie przerw, niskie czytelnictwo, rozproszenie odpowiedzialności za porządek, niechęć do posiłków na stołówce szkolnej, przemoc itp.  
 

rysunek: tekst w dymku: Wskaż miejsce w którym nie czujesz się bezpiecznierysunek: dwie chmurki z tekstem, pierwsza: Które miejsce w naszej szkole jest szare, bure i ponure? drugie: które miejsce twoim zdaniem wymaga zmiany?



Przydziel każdej grupie badawczej inny kolor wskaźnika np. nauczyciele - kolor zielony, rodzice - kolor żółty, uczniowie - kolor czerwony.


Pamiętaj! Bądź otwarty na wyzwania szkolne!