Smoki Przestrzeni to model działań służący wprawadzaniu zmian w przestrzeni szkolnej.

Krok 2. Analiza

W tym etapie dokonaj analizy mapy z zaznaczonymi wskaźnikami.

Sprawdź, które miejsca zostały najczęściej wybierane.
Zapytaj siebie dlaczego tak się stało?
Zorganizuj burzę mózgów z kadrą pedagogiczną.
Odrzuć pierwsze
Zaproś grupę badawczą do dyskusji nad wynikami.

Zadawaj pytania:
Jak jest teraz w badanym obszarze?
Jak czują się badani w narysowanej przestrzeni szkolnej?
Dlaczego tak jest?
Po co potrzebna jest zmiana w badanym obszarze?
Co możemy zmienić?
W jaki sposób?

Bank pomysłów:
mapa myśli, chmura tagów, ściana pytań, design thinking

W tym momencie stwórz historyjkę do projektowania zmian w zespole. Zastanów się, jakiej zmiany chcesz dokonać, po co, dlaczego i z kim.

Na przykład
Uzupełnij zdania:
Chciałbym przeprowadzić zmianę biblioteki szkolnej po to, aby dzieci częściej czytały książki.
Chcemy jako zespół stworzyć otwarte biblioteki po to, aby książki były częściej wypożyczane.