Krok 2. Analiza
W tym etapie dokonaj analizy mapy z zaznaczonymi wskaźnikami.
Sprawdź, które miejsca zostały najczęściej wybierane.
Zapytaj siebie dlaczego tak się stało?
Zorganizuj burzę mózgów z kadrą pedagogiczną.
Odrzuć pierwsze
Zaproś grupę badawczą do dyskusji nad wynikami.
Zadawaj pytania:
Jak jest teraz w badanym obszarze?
Jak czują się badani w narysowanej przestrzeni szkolnej?
Dlaczego tak jest?
Po co potrzebna jest zmiana w badanym obszarze?
Co możemy zmienić?
W jaki sposób?
Bank pomysłów:
mapa myśli, chmura tagów, ściana pytań, design thinking
W tym momencie stwórz historyjkę do projektowania zmian w zespole. Zastanów się, jakiej zmiany chcesz dokonać, po co, dlaczego i z kim.
Na przykład
Uzupełnij zdania:
Chciałbym przeprowadzić zmianę biblioteki szkolnej po to, aby dzieci częściej czytały książki.
Chcemy jako zespół stworzyć otwarte biblioteki po to, aby książki były częściej wypożyczane.
Sprawdź, które miejsca zostały najczęściej wybierane.
Zapytaj siebie dlaczego tak się stało?
Zorganizuj burzę mózgów z kadrą pedagogiczną.
Odrzuć pierwsze
Zaproś grupę badawczą do dyskusji nad wynikami.
Zadawaj pytania:
Jak jest teraz w badanym obszarze?
Jak czują się badani w narysowanej przestrzeni szkolnej?
Dlaczego tak jest?
Po co potrzebna jest zmiana w badanym obszarze?
Co możemy zmienić?
W jaki sposób?
Bank pomysłów:
mapa myśli, chmura tagów, ściana pytań, design thinking
W tym momencie stwórz historyjkę do projektowania zmian w zespole. Zastanów się, jakiej zmiany chcesz dokonać, po co, dlaczego i z kim.
Na przykład
Uzupełnij zdania:
Chciałbym przeprowadzić zmianę biblioteki szkolnej po to, aby dzieci częściej czytały książki.
Chcemy jako zespół stworzyć otwarte biblioteki po to, aby książki były częściej wypożyczane.